ماه دنیای من

ماه دنیای من

حالــــَم خـوب اَست این روز هــــایم را دوست دارم ..!
ماه دنیای من

ماه دنیای من

حالــــَم خـوب اَست این روز هــــایم را دوست دارم ..!

122

وقتی توی جامعه هنوز تفکراتی وجود داره که بلایای طبیعی رو به خاطر وجود معصیت در جامعه میدونن، چه توقعی از آینده و پیشرفت این جامعه دارین؟ 

البته که هر جامعه و مملکتی عاقبت یه روزی رشد و پیشرفت میکنه و ایران هم دور نیست از اون دوران خوش اما به هر حال زمان میبره تا تعصبات و تفکرات خشک و متحجرانه از بین برن و مطالعه و سطح فرهنگ در بالاترین جای ممکن قرار بگیرن... 

زلزله، سیل، آتش سوزی، طوفان وسونامی آثار معصیت نیستن... 

اسمشون روشونه به اینا میگن بلایای طبیعی 

معصیت باعث میشه اتفاقای دیگه رخ بده... باعث میشه دلا نسبت به هم چرکین بشه، مردم سر همدیگه بیشتر کلاه میذارن، فقر و فلاکت و تنگدستی و مشکل پشت مشکل برای مردم ایجاد میشه... 

معصیت هم فقط مربوط به بی حجاب و بد حجاب و مشروب و چیزای دیگه نیست... اینا رو هم شامل میشه اما دزدی و فساد و رانت و اختلاس و کلاهبرداری و دروغ و تهمت و ربا، بیشترین معصیتای ممکن توی جامعه ی ما هستن. رشوه و پول حروم و این جورچیزا وقتی قبحش شکسته شده دیگه مصیبتا پشت هم سوار میشن. وقتی هممون به یه شکلی دستمون به همین حروم خوری آلودست وضع همین میمونه... 

ولی بازم اینا باعث نمیشه زلزله و سیل بیاد... 

بازم باعث نمیشه چند شبانه روز بارون بیاد بگیم وای نگا بس که موها از روسری بیرونه خدا قهرش گرفته داره بارون میریزه... 

اینا رو با اونا قاطی نکنین لطفا 

ماستا رو نریزین توی قیمه ها.... 


غم آدم را می کشد.

خیلی سریع.

احساس خطا هم همین طور،

البته برای آن هایی که از عاطفه بویی برده اند.


((فیلیپ کلودل)) | جان های افسرده

ترجمه: پرویز شهدی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.