ماه دنیای من

ماه دنیای من

حالــــَم خـوب اَست این روز هــــایم را دوست دارم ..!
ماه دنیای من

ماه دنیای من

حالــــَم خـوب اَست این روز هــــایم را دوست دارم ..!

103

امّا خاطرت باشد!

همیشه،

این تویی که می‌رَوی،

همیشه،

این منم که،

می‌مانم...!


((سید علی صالحی))

102

به نظرم زشت باشه که بخوام هر شب بیام اینجا و ازجنتلمنی آقای جان صحبت کنم و حرص بخورم که چرا مرد ایرانی نباید اینطوری باشه؟ 

نمیدونم شاید مرد جنتلمن ایرانی هم پیدا بشه ولی خب بر اساس تجارب و شواهد و از اونجایی که تمااااااام زنان ایران زمین مدااااااام ازمردشون مینالن ، من واقعاً نمیدونم زنه توقعش زیاده یا واقعاً مردش آدم به درد نخوریه یا کلا آدمای نالونی هستیم...

خلاصه که یکی مث جان خییییییلی کمه توی ایران... خعلی... خیلی هم نه... خعلی

اغراق و این حرفا رو قبول دارم یکی توی فیلم ترکی یکی فیلم هندی اماااااااااا مغرور و خودخواه بودن شدید و عمیییییییق مرد ایرانی رو هم موافقم اساسی.... یعنی هر چی بگم کم گفتم. خلاصه که مردای روزگار من! اگر اینجا رو میخونین بهتره یه فکری به حال خودتون بکنین. چون زنان سرزمینم بس که از مردشون عشق و علاقه نگرفتن افسرده و غمزده شدن. جامعه ی ناراحت امروز ما، به خاطر حال نا خوش خانومای کشورمونه... میگن زن شاد باشه محیط خونه شاده... زن تا یه حدی میتونه خودشو شاد نگه داره با یه سری کارای مورد علاقش اما یه مقداری از این شادی رو هم مرد باید براش فراهم کنه. از خانوماتون عشق و علاقه رو دریغ نکنین. از دوس دختراتون محبت و دوس داشتن رو نگیرین. البته منظورم زن لایق ودوس دختر خوب هست. میدونم هر کسی لیاقت عشق رو نداره ولی اگر میبینین کسی رو دارین که لایق بهترین هاست، براش کم نذارید.... 

به قول دکتر شیری( یه تکان )بدین به این سرزمین و حال و هواش

عشق و علاقه بپاشین به سر و صورت زندگیاتون 

به مردم این کشور لبخند و مهربونی بپاشین 

حال اطرافیانتون رو خوب کنین تا کم کم همه چیز درست بشه

تا خدا هم ببینه ما عاشقیم، مهربونیم و خیر خواه بقیه هستیم و روشو بهمون برگردونه... 

خدای خوب و مهربون! لطفاً خودت بهمون رحم کن تا همه چیز عالی بشه

الهی آمین 


قشلاق و ییلاق سرش نمی شود

به ما که رسید

اتراق کرد

تنهایی


((هاشم فتحعلی پور))

101

هی میشینم سریال عطر عشق میبینم هی دلم واسه جان میره هی به شرایط صنم غبطه میخورم که جان این همه دوسش داره و عاشقشه... 

بعضی وقتا اصلا قانع نمیشم که این همه دوس داشتن فقط میتونه توی فیلما باشه... منم دلم میخواد از همین مدل عشقا گیرم بیاد. همین قدر عمییییییییق همینقدر جذاااااااب وهمینقدر محکم وگرم. اصن یکی مث جان میتونه یه تکیه گاه خیلی محکم باشه میتونه سنگ صبور باشه میتونه انگیزه ی قوی باشه... عشق اینجوری خوبه نه عشق مردای ایرانی... 

به نظرم عشق فقط عشق مرد خارجی ،شوهر فقط شوهر خارجی... 

والا... مردای ایرانی توی صف غرور و خودخواهی نفر اول بودن. توی بقیه ی موارد فکر کنم یکی مونده به آخر یا شایدم آخرین نفر بودن. خلاصه که خیری توی مرد ایرانی نیست. اگر شرایطشو داشتم یه لحظه هم نمیموندم... میرفتم... دووووور میشدم از این خاک غربت گرفته. والا به نظرم توی مملکت خودمون دیگه غریبیم... هی روزگار... 

خلاصه که امشب خوشم اومد وقتی جان گفت از دوست بازی به شدت خسته شدم و تو عشقمی.... خیلی خوب بوووووووود 

بسی خوشمان آمد... 

امیدوارم از این عشقا به همین شدت و حدت نصیبم بشه... به همین عمیقی و قلبی...  به همین اندازه گرم و دوس داشتنی... 

نصف عمرم در حسرت قباد گذشت حالا هم جان... روزگارو میبینی خداوکیلی؟! شهاب حسینی هم حیف شد رفت خارج... البته اگر میموند هم خب فایده ای نداشت... زن داشت بچه داشت...

بازم هی روزگار...خدایا خودت لطفی،کرمی،رحمی و مددی ...نگاهی بنداز ...دست خودمون نبوده ایران به دنیا اومدیم که 

لطفا هوامونو بیشتر داشته باش خدا جون ... 


بیا

تا به اعتبار

شفافی صبح

کنار پنجره ی باران خورده

نفس بکشیم


((آرمیتا مولوی))

100

شده تا حالا دلتون بخواد زندگیتون تموم بشه؟ 

من دیگه واقعاً دلم میخواد همه چیز تموم بشه... دلم نمیخواد سال 99 رو ببینم... حتی پاییز 98 ...دلم میخواد از خیلی چیزا بگذرم و برم

خیلی دلم میخواد دیگه فقط خواب به خواب برم 


میخواهی دلتنگت نباشم

انگار که بخواهی شیروانی های "رشت" خیس نباشند!

انگار که بخواهی زمستان های "الموت" سرد نباشند!

انگار که بخواهی پاییزهای روستای چنار ِ "کاشان" زرد نباشند !!

دنیا اما

کاری به خواستن ِ هیچ کس ندارد،

من هم سال هاست میخواهم

کنارم باشی...


((لیلا کردبچه))

99

دوهفته ی دیگه تابستون 98 هم تموم میشه و به تاریخ میپیونده... مهم اینه که ما چقد تونستیم توی این مدت مفید باشیم

راستش یه مدته فکرم مشغوله.... در مورد دوست و دوستی

شاید واسه خیلیا امر مقدسی باشه و حتی جونشونم توی این راه بذارن 

اما من حقیقتا این مدلی نیستم. دوستی و رفاقت برام حدی داره. اول این که از یه سنی متوجه شدم واقعاً دیگه تمایل به پیدا کردن دوست جدید ندارم و هر کسی هم واسه یه دوره ای اومد، توی همون دوره گذاشتمش و دوستی طولانی رو باهاش ادامه ندادم. از دوست و دوستی کردن زود خسته میشم. از دخترای جورواجوری که خودشونو دوست و رفیق میدونن اما از صدتا دشمن خونی بدترن،بیزار شدم. همشون از پشت خنجر میزنن، حسادت و دو رویی میکنن. منم نمیتونم قبول کنم. 

بعضی وقتا نمیدونم کارم درسته یا نه که به دوست چند ساله ی قدیمیم در مورد یه موضوعی که میدونم خیلی شیک نسبت بهش حسوده، دروغ گفتم 

بعضی وقتا هم میگم تقصیر خودش بود. خیلی فضولی و حسادت کرد و هی قصد داشت فلانی رو توی چشم من خراب کنه هی میگفت تموم کن باهاش. حالا هم بذار فکر کنه تموم شده. مقصر خودمم هستم که درددل کردم اما برام شد تجربه که هیچ دوستی دوست نیست. همه شعار میدن و هیچکسم موندگار نیس واسه آدم. البته تا حدی میشه گفت طرف از خودشم توقع بیجا داره که موندگار بشه چون به هر حال هرکس زندگی و مشکلات و مسائل خودشو داره. هیچ بنی بشری نمیتونه تمام وقت یا حتی نیمه وقت واسه دوستش باشه. منم خودم اینجوری نیستم ولی ادعای موندگاری هم ندارم. حتی به دوستامم گفتم وقتی ازدواج کردم دیگه قید منو بزنن چون خودمو میشناسم شوهر کنم آدم رفیق بازی و مدام ددر دودور نیستم کما اینکه الآنم نیستم. سالی یکی دوبار دوستی رو ببینم و برام کافیه. تنهایی حال خودم و دلم خیلی زودتر خوب میشه تا با دوست وقت بگذرونم. خلاصه که نمیدونم دروغ گفتن تا چه حدی درسته و تا حدی اشتباهه و اصن جلوی حسود دروغ بگیم بهتره یا راستشو بگیم و توی چشمش باشیم مدام. اما فقط میتونم بگم امان از آدم حسود و بخیل.... 

خدایی از بعضی از آدمای به ظاهر دوست حسود و بخیل واقعاً بدم اومده اما نمیدونم چطوری از زندگیم بذارمشون کنار. نمیدونم برم پیش مشاور یا خودم فکر کنم و راهی پیدا کنم چون اینا فردا هم که ازدواج کنم مشکل ساز میشن یا تنها راه اینه که بیخیال بشم و بی تفاوت بشم نسبت بهشون و خودم و عشق و زندگی وهمه چیزمو بسپرم دست خدا که مراقبت کنه ازمون... 

یه حسی بهم میگه پنهون کاریه ادامه داشته باشه و بهش بی تفاوتی و بی خیالی هم اضافه کنم و همه چیزو بسپرم به خود خدا. خودش عاقبت میدونه چطوری حسودا رو از اطرافم دور کنه... 

ای خدا خودت رحم کن به زندگیمون و مراقبت کن ازم... الهی آمین 

بر باد

باید داد

موهایی که عطر دست های تو

میانشان

نرقصد


((نرگس نوروزپور))