ماه دنیای من

ماه دنیای من

حالــــَم خـوب اَست این روز هــــایم را دوست دارم ..!
ماه دنیای من

ماه دنیای من

حالــــَم خـوب اَست این روز هــــایم را دوست دارم ..!

51

بارانی که

به شیشه پنجره ی ما می خورد

قطره های اشک کودکانی است که

از اینجا رفته اند

به سوی آسمان.

کودکانی که دلتنگ مادرانشان می شوند؛

اتاقهایشان؛

دفترهایشان؛

و از دلتنگی گریه سر می دهند.

رنگین کمان ،

شادی همان کودکان است

هنگامی که خداوند دست بر شانه هاشان می گذارد

و لبخند می زند.

 

((سوزان علیوان))

برگردان: زهرا ابومعاش

 

50

این زمستان

گویا غم پنهان دارد

که در این موعد سرد

عوض برف

به چشمش

نم باران دارد

 

((حمزه‌ علیزاد)

49

حس خوبی ندارم

دیشب خواب بدی دیدم 

چقد بده یکیو دوس داشته باشی اما طرف مقابل از این که بقیه بفهمن با کسی هست بترسه و تو رو پنهان کنه... 

چقد بده واقعاً... آدم با یه بار عاشقی خیلی چیزا تجربه میکنه. چیزای تلخ، حس و حالای بد و در کنارش حال خوش که اونم خودت به خودت تزریق میکنی... تلقینه... وگرنه با وضع من قاعدتاً نباید حال خوشی وجود داشته باشه.... 

من فقط یه چیزو میدونم : این که مدام تو میگی نه و مدام روزگار موافق با حالت میچرخه و مدام بهانه میاری و مدام پنهانم میکنی که کسی نبینه عاقبت این روزگار برعکسم میچرخه، دیگه بهونه ای نیس که بیاری واسه نبودنات و نخواستنت 

عاقبت یه روزی میشه که تو عاشق میشی و خاطر خواه و اون وقت پشیمون از هر کار و عملی که کردی در حقم... 

شاید اونقدر بخت و اقبال بلندی نداشته باشی که تا اون موقع عاشقت باشم... شاید تا اون موقع اصن من زنده نباشم. ولی میدونم که یه روزی میرسه که دنیا برعکس میشه... من شاید عشق و علاقمو از دست ندم ولی یه روزی میرسه که دیگه ترجیح میدم دورادور دوست داشته باشم و بهت فکر کنم. اون وقت چقد خودت ناراحت میشی از این اتفاقا... چقد رنج میکشی مث الآن من... چقد میشکنی توی خودت با هر یادآوری... 

من همیشه میگم جوری رفتار کنیم با بقیه که اگه یه درصد یه روزی همه چیز عوض شد و معجزه رخ داد، بتونیم توی صورتش نگاه کنیم و ازش خواستمونو بخوایم... 

حافظ قربونش برم قشنگ میگه : دائماً یکسان نباشد حال دوران غم مخور.... 

یه روزی همه ی غم و غصه های من از بین میره. اون روز یا به 

همه ی آرزوهام رسیدم یا دیگه بیخیال یه سری چیزا شدم... 

خوشحالم که همچین روزی وجود داره... روز بیخیالی 

روز رهایی 

روز نداشتن آرزو 

روزی که ترجیح میدی دیگه فکر نکنی 

به هیچکس... به هیچی... به هیچ موردی... 

خوشحالم که روزی منم از ته دلم شادی رو میبینم 

خدا رو شکر میکنم بابت هر چیزی... 

پیش به سوی همچین روزی... 



نیستی..

پنجره‌ها تر شده است

وزن باران دو برابر شده است!


((احسان افشاری))

48

سیزده بدر مبارک

ما که نشستیم خونه

البته اصلا ناراحت نیستم

راستش همه ی بچه های فامیلمون ازدواج کردن و هرکس سر زندگیشه و واسه بیرون رفتن فقط چارتا بزرگتر هستن. اونایی که ازدواج کردن حتماً با دوستای خودشون یا اقوام دیگشون هستن. به من اصلا خوش نمیگذره... هیچ هم سن و سالی ندارم که باهاش حرف بزنم و سرگرم بشم. از دیدن یه جمع سن بالا هم ناراحت میشم. واسه همین ترجیح دادم توصیه کنم بشینیم خونه. البته هوا هم سرده ولی عصر قراره مامان شام درست کنه بریم پارک... یه تفریح سه نفره... بدون شک خوش میگذره... 

ای روزگار... 97 هم داره سریع پیش میره

کاش خواسته هامونم به همین سرعت به دستمون برسن... کاش یهو یه اتفاق خارق العاده رخ بده و خوشحال بشیم.. از ته دلمون

دلم میخواد امسال برم کافی شاپ... شده تنهایی 

دلم میخواد امسال پیاده رویمو بیشتر کنم حتی تنهایی

دلم میخواد امسال بیشتر به خودم اهمیت بدم... 

دیگه دلم میخواد امسال بشه همونی که دلم میخواد. خدا هم بخواد که شدنش قطعی تر بشه... 

ای خدا... چشمم به توئه هاااااااا

دریاب... 


هر چه بیش تر خاطره ای را دوست داشته باشی

آن خاطره قوی تر

و قوی تر می شود.


((ولادیمیر ناباکوف))

 

47

سوم فروردین 97 دلت گرفته باشه

فکرای جورواجور داشته باشی

هی با خودت بگی بیخیال.. عاقبت یه طوری میشه و از بغض خودتو خارج کنی باز یه نوشته ای توی اینستا ببینی و بغض کنی و شایدم گریه گریبانتو بگیره... 

واقعا دلم گرفته... 

دلم میخواد روزگار عالی بشه یکمم با دل ما راه بیاد

ما ساکتیم و هیچی نمیگیم قرار نیس دیگه سواستفاده بشه از این خصلتمون 

کاش خدا معجزه کنه خب... 

تا دلمون، بازم دل بشه

یعنی روز و شب سرشار از آرامش و خوشبختی زندگی ما هم میرسه؟  

یعنی خیال تخت و آسوده هم واسه زندگی و تقدیر ما تعریف شده؟! 

یعنی میشه؟!.... 

###################

 

برفی سنگین نشست

درختی زیبا شد

درختی شکست ...


((شهاب مقربین))