ماه دنیای من

ماه دنیای من

حالــــَم خـوب اَست این روز هــــایم را دوست دارم ..!
ماه دنیای من

ماه دنیای من

حالــــَم خـوب اَست این روز هــــایم را دوست دارم ..!

117

به تازگی ،رمان بهبود اثر جوآن سیلبر رو تموم کردم... 

از این که رمانام زود تموم میشن ناراحتم البته خب مقصر خودمم که یه پشت میشینم پای کتاب و تمومش میکنم و دیگه هیچی نمیمونه تا آخر ماه بخونم. البته کتاب چهار جلدی تاریخ کامل ایران رو که دهه ی هشتاد گرفتم و هیچوقت تمومش نکردم شروع کردم تا توی وقت بی رمانی بخونمش بلکه اطلاعاتم بیشتر بشه نسبت به مملکت و تاریخ و تمدنم... 

رمان بهبود رمان خوبیه... به آدمایی که اسمشون توی رمان آورده شده خوب پرداخته شده یعنی تا اونجایی که لازم هست از هر کسی که باهاش مواجه میشی شناخت کلی و کافی پیدا میکنی... 

دقیقاً به قول اون بزرگی که گفته وقتی کتاب میخونی با زندگیای مختلفی آشنا میشی و تجربه های جدیدی کسب میکنی، منم با خوندن رمان و دیدن فیلم دارم به خیلی چیزا پی میبرم که با خودم میگم کاش این وقت رمان و فیلم رو زودتر داشتم تا یکم مسائلو بهتر بفهمم و درک کنم... با دیدن هر فیلم دلم میگیره. با خوندن هر رمان میفهمم منم با این شرایطم تنها نیستم و شاید خیلیا توی دنیا اینجوری باشن با این تفاوت که توی ایران خیلی راحت قضاوت میشی و برچسب میگیری اما خارج از ایران اوضاع اینطوری نیس و هر کس سرش توی زندگی خودشه. نهایتن تهش اگر بخوان کمکی کنن سعی میکنن راهنمایی درستی بکنن نه مث حسودا و بخیلای ما راه غلط نشون بدن و از نابود شدن طرف کیف کنن. گرچه خب اونی هم که اهمیت میده به اینجور آدما بی تقصیر نیست و نباید اجازه بدیم کسی واسمون تعیین تکلیف کنه یا درمورد زندگیمون نظر بده... 

خلاصه که دارم وارد مرحله ی جدیدی توی زندگیم میشم. مرحله ای که خودم متوجه خیلی از تغییرا شدم. توی 27 سالگی باشی و متوجه خیلی چیزا بشی، به نظرم میتونه خودش موهبت بزرگی باشه.... 

بازم خدا رو شکر... 

شماها هم فیلم و کتاب بخونین ...خیلی خوبه 


شادی همچون آب

معجزه ای ساده و هر روزه است

اما درست مثل آب نادیده اش می گیریم


((نیکوس کازانتزاکیس))

 

نظرات 1 + ارسال نظر
مسعود یکشنبه 8 دی 1398 ساعت 14:50 https://purelove67.blogsky.com/

سلام
گفتم که برای نقد بعد از کتاب برمیگیردم
نکته خوبی که خارجیا دارن اینه که تو کار هم فضولی نمیکنن
همون طورکه شما گفتی حتی از کتاب هاشون و شخصیت پردازی نویسنده هاشون کاملا میشه به این موضوع پی برد
در مورد کلیت کتاب چیزی نگفتی؟

و اگه از اون کتاب چهار جلدی منظورت سرزمین جاوید باشه که عالیه از خوندش سیر نمیشی اصلا
و کتاب های دیگه استاد منصوری هم عالیه مثل خواجه تاجدار و...

از رمان چیزی نگفتم تا مشتاقا برن دنبالش
اون کتاب تاریخی هم مال حسن پیرنیا و عباس اقبال آشتیانی هس

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.